Referat fra ekstraordinær generalforsamling i A/F Stævnen 22. november 2016

3. Baggrund for generalforsamlingen
  4. Valg af bestyrelse
  5. Valg af suppleanter

1: Lars Baagøe Hansen (LBH) bød velkommen og var glad for at se så mange var dukket op.

2: Til valg af dirigent blev der peget på Kim Johansson fra Lea Ejendomme. Kim blev valgt med akklamation. Kim konstaterede at generalforsamlingen var varslet den 2. november 2016 hvilket var i overensstemmelse med vores vedtægter. Derfor var generalforsamlingen lovligt indvarslet. Anders Møllegaard (1. sal) blev valgt som referent.

3: LBH forklarede kort baggrunden for indkaldelse af generalforsamlingen, nemlig at der ingen bestyrelse var for AF Stævnen, årsagen herfor kan ses af diverse korrespondance på hjemmesiden.

LBH var ærgerlig over forløbet op til ekstraordinær generalforsamling, og håbede samtidig at den ekstraordinære generalforsamling kunne bruges til at se fremad, få valgt en ny bestyrelse, og drøftet hvilke forventninger og spilleregler bestyrelse og beboere agerer efter.

Der var enighed om dette, og også en del spørgsmål og kommentarer, der er gengivet i det følgende.

Der var forespørgsel om bestyrelsen evt. ville genopstille. Lars og Flemming var villige til genvalg, såfremt øvrige kandidater til bestyrelsen var nogle, man forventede at kunne samarbejde konstruktivt med.

Fra Lene (4. sal) var der kommentar til at det var vigtigt at fokuserer på der blev holdt en ordentlig tone i huset, og det var oplevelsen der var sket et negativt skred i måden at tale til hinanden på, det er ikke rimeligt. Vigtigt at få afstemt hvad der med rimelighed kan forventes af bestyrelsen. De grove og urimelige beskyldninger/holdninger mod bestyrelsen skulle løsnes op for at komme videre.

Fra Kaj (udlejer, 8. sal) var der kommentar til en række frustrationer helt fra byggeriets start, det gav utryghed i forhold til bygningen og så var der tvivl om hvem der kunne kontaktes hvis problemer.

LBH svarede at fejl og mangler fra diverse gennemgange og senest 5 års gennemgang er et overstået kapitel nu. I forhold til spørgsmål om udvendig / indvendig vedligeholdelse henviste LBH til foreningens vedtægter, hvor disse grænseflader er meget præcist beskrevet.

Poul (4. sal) kommenterede at det ønskværdigt med en fortsættelse af bestyrelsen da det ville være en meget svær situation at stå med en helt ny bestyrelse uden indsigt i historik, procedurer mv.

Også Poul kommenterede på en afklaring af forventninger til bestyrelsen. Bestyrelsen er ikke vicevært for alles problemer, og det må forventes at bestyrelsen er i sommerhus, holder ferie og passer familie lige som alle andre. Temaet / spørgsmålene omkring bestyrelsens honorar, om de betaler skat mv. var utilstedeligt og burde høre op. Var spændt på om der var nogle der var villige til at stille op til bestyrelsen.

Helle (st.) kommenterede, at der efter sidste generalforsamling var lagt låg på. Hun opfordrede til at bruge alle kompetencer i huset, og efterspurgte mere information fra bestyrelsen.

Jørgen (4. sal) kommenterede, at det var prisværdigt at se fremad, han mente dog, at det jo også var aftalt sidst, men tydeligvis ikke havde hjulpet, og det var vigtigt der blev ”muget ud” nu.

Morten (3. sal) kommenterede, at han altid havde fået hurtig hjælp og aldrig havde problemer med at få fat i bestyrelsen på mail eller andet, så han kunne ikke forstå forløbet og opfattelsen af manglende info og tilgængelighed.

Tove (st.) kommenterede, at det var frustrerende der ikke var sket noget i 6 mdr. siden sidste generalforsamling, eksempelvis med kulde fra kælder.

LBH kommenterede, at der er min. 18 grader i kælder, og at tiltag i forhold til teknikrum afventede rapport fra Sweco. Sweco havde haft gennemgang af ejendom d. 21-9 og mangler at aflevere samlet rapport med anbefalinger.  (NB efter sidste generalforsamling er forhold omkring afløb og indtrængning af vand blevet prioriteret og løst først, herefter er der aftalt øvrig gennemgang med Sweco, som så er sat i gang 21-9 og nu afventer deres rapport)

Så var det tid til valg af ny bestyrelse

4: Der var ingen umiddelbare kandidater. Flemming og Lars var villige til genvalg, men der skulle jo være en kandidat yderligere. Morten Kyndbøl valgte at stille sig til rådighed. De 3 kandidater blev valgt med akklamation.

5: Til valg af suppleanter tilbød Jesper Christensen (3. sal) og Anders Møllegaard deres kandidatur. Begge blev valgt med akklamation.

6: Under evt. blev der spurgt til hvem der havde købt erhvervslejemålet nederst. Morten Kyndbøl, kunne fortælle at det var hans firma der havde erhvervet lokalerne. Tillykke!

Der under evt. en række kommentarer til det opsatte kamera i kælderen. Det var bred enighed om at det var en skidt ide at sætte op uden tilladelse. Der lød også til at være enighed om at sagen er lukket og der ikke skal foretages yderligere.

Dermed var den ekstraordinære generalforsamling slut.

LBH takkede for fremmødet og takkede Kim Johannson for at dirigere.

Odense d. 24-11-2016

Anders Møllegaard