Bestyrelsesmøde i Administrationsfællesskabet Broen 23. august 2011

Dagsorden til bestyrelsesmøde i administrationsfællesskabet Broen tirsdag den 23. august 2011 kl. 16.30.

1. Godkendelse af sidste referat
2. Gennemgang af regnskab fra LEA
3. Renovation Broen
4. Indlæg fra beboere adresseret til formanden/bestyrelsen
5. Eventuelt

Referat:

Ad pkt. 1:

Referatet blev godkendt uden bemærkninger.

Ad pkt. 2:

Regnskabet blev gennemgået. Kresten tager kontakt til H. Sielemann, LEA vedr. 3 fakturaer fra Kone posteret den 28.06.2011.
For at spare porto, blev det besluttet, at post fra LEA i fremtiden kun fremsendes pr. mail til den enkelte ejer. Kresten undersøger hos LEA, om de har mailadresser på alle beboere i Broen.

Ad pkt. 3:

Forsøgsordningen med tømning af skrald en gang om ugen med start primo juli, er ved en fejl først lige startet. Projektet evalueres på et senere tidspunkt. Punkt til næste bestyrelsesmøde.

Ad pkt. 4:

Varmeforbrug på reposerne. For at undgå unødigt varmeforbrug på reposerne, tager Børge spørgsmålet om reguleringsbegrænsning/låsemekanisme til radiatorerne med til Ejerforeningen.

Referat fra beboermødet den 17.08.2011 blev gennemgået:

Punktet vedr. miljøbevidsthed tager Børge med til møde i Ejerforeningen.

Bestyrelsen deler ikke synspunktet om, at der skal holdes formøde før generalforsamlingen. Generalforsamlingen er øverste myndighed i A/F Broen, og begrebet unødig diskussion er ikke relevant.

Vedr. navneskilte ved dørklokkerne tager Børge kontakt til René og Jørgen, Stævnen. Vi vil gerne have det samme system, som er brugt i Stævnen. Det er et standardsystem fra Carl F og prisbilligt.

Børge lægger oplysninger på hjemmesiden om hvilke håndværkere, der i en akut situation kan kontaktes.

Kresten har taget kontakt til Sjælsø vedr. pullerter. Vi venter på tilbagemelding fra Kallehave. Evt. fælles løsning for alle punkthuse i Promenadebyen. Børge kontakter A/F Stævnen for orientering om en evt. fælles løsning.

Cykelopbevaring. Evt. fremtidigt problem for Broen hvis Sejlet ikke får sin egen cykelopbevaring. Børge tager problemet med til Ejerforeningen.

Ad pkt. 5

Der har d.d. været serviceeftersyn på udsugningsanlægget. Anlægget fungerer optimalt.

Efter reparation af port i parkeringskælder fungerer den nu fint igen.

Viceværtfirmaet – det ser ud til, at der nu er faldet ro over tingene. Rengøringen i ejendommen samt vedligehold af udeområderne ser nu rigtig pænt ud. Bestyrelsen håber, at vi kan forlænge aftalen med firmaet.

Nyt møde hos Kresten den 8.11.2011 kl. 16.30

Referent
Anne Grothkær


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

4 svar til “Bestyrelsesmøde i Administrationsfællesskabet Broen 23. august 2011”

  1. Joan Rudbæk Andersen Avatar
    Joan Rudbæk Andersen

    Kære Birgit

    Tak for afklaringen. Når jeg tænker tilbage til den 17. august, er det muligt, at begrebet “unødig” diskussion ved generalforsamlingen blev anvendt af arrangementsgruppen. Det skal dog forklares således, at vi – ligesom bestyrelsen – heller ikke mener, at der mellem ejerne i princippet er noget, der ikke kan eller skal diskuteres, hvis disse finder behov herfor. Problemet har været, at flere ejere ved sidste generalforsamling følte og har givet udtryk for, at der var “tidspres” ved selve generalforsamlingen og at det derfor var svært, at få diskuteret i det omfang, nogle fandt behov for. Så i sammenhæng med begrænset tid, har vi foreslået halvårlige møder, så “unødig” diskussion, på selve generalforsamlingen kan undgås. Men dejligt, at der er bred enighed om behovet for diskussion og afklaring og de regelmæssige beboermøder.

    Mange weekend hilsnerl
    Joan Rudbæk

  2. Henrik Jensen Avatar
    Henrik Jensen

    Vi var ikke med til mødet, men vi har læst referaterne af møderne. Men debatten om “unødig diskussion” er jo nærmest befriende lystig i disse valgtider, og var der tale om at kunne “vælge side” i forståelsen bestyrelsens referat, sætter vi nu krydset ved Birgit Mehl.
    Med et glimt i øjet og en pind i øret.
    Mvh
    Henrik, Broen 3 th.

  3. Birgit Mehl Avatar
    Birgit Mehl

    Jeg læser altså referatet anderledes: der står ikke noget om, at man ikke ønsker 2 halvårlige møder. Der står kun, sådan som jeg læser det, at mødet før generalforsamlingen er unødvendig efter bestyrelsens mening.
    Man kan da stadig godt holde 2 halvårlige møder, bare på andre tidspunkter.
    Vedr. “unødig diskussion” læser jeg det, som om bestyrelsen mener, at man til generalforsamlingen ikke mener, at der er noget der hedder “unødig diskussion” – tværtimod. Jeg læser det som om man gerne vil have diskusioner.
    Hilsen
    Birgit

  4. Joan Rudbæk Andersen Avatar
    Joan Rudbæk Andersen

    Det er rigtig dejligt med et fyldigt referat fra vores bestyrelse. Men – det bevirker nogen eftertanke hos mig, at bestyrelsen kategorisk fastslår, at det ønske om halvårlige møder, med diskussion af status og behov for evt. fremtidige tiltag, der blev besluttet på beboeremødet, anføres som irrelevant og “unødig diskussion”. Bestyrelsesmedlemmerne deltog på linie med 25 andre beboere, hvoraf hovedparten gav udtryk for ønske om netop sådanne møder. Så hvordan kommer bestyrelsen til konklusionen? Jeg respekterer selvfølgelig at det er bestyrelsens standpunkt- men håber da, at de også erkender beboernes ønsker!

    Mange hilsner
    Joan Rudbæk Andersen
    Broen 8, 7 Th.

Discover more from Stævnen, Broen, Sejlet, Soldækket & Mesanen

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading